Researcher Portfolio

 
   

Becker, Sophia

IASS Institute for Advanced Sustainability Studies Potsdam, Research Institute for Sustainability – Helmholtz Centre Potsdam (RIFS)  

 

Researcher Profile

 
Position: IASS Institute for Advanced Sustainability Studies Potsdam
Position: Research Institute for Sustainability – Helmholtz Centre Potsdam (RIFS)
Researcher ID: https://publications.rifs-potsdam.de/cone/persons/resource/430

External references

 

Publications

 
  (1 - 25 of 38)
 : Kläver, A., Roessner, V., Becker, S., & Scheidler, V. (2024). Lived expertise of the structurally disadvantaged: towards a more just participatory transport planning process. Mobilities. doi:10.1080/17450101.2024.2426554. [PubMan] : Bissel, M., Gossen, M., & Becker, S. (2024). CoMoDe-Matrix: introducing the contextual sustainable mobility decisions matrix. Urban, planning and transport research, 12(1): 2418878. doi:10.1080/21650020.2024.2418878. [PubMan] : Bissel, M., & Becker, S. (2024). Social innovation for sustainable and equitable transport: the case of Commons Cargo Bikes. Innovation: the European journal of social science research. doi:10.1080/13511610.2024.2395281. [PubMan] : Creutzig, F., Becker, S., Berrill, P., Bongs, C., Bussler, A., Cave, B., M. Constantino, S., Grant, M., Heeren, N., Heinen, E., Hintz, M. J., Ingen-Housz, T., Johnson, E., Kolleck, N., Liotta, C., Lorek, S., Mattioli, G., Niamir, L., McPhearson, T., Milojevic-Dupont, N., Nachtigall, F., Nagel, K., Närger, H., Pathak, M., Perrin de Brichambaut, P., Reckien, D., Reisch, L. A., Revi, A., Schuppert, F., Sudmant, A., Wagner, F., Walkenhorst, J., Weber, E., Wilmes, M., Wilson, C., & Zekar, A. (2024). Towards a public policy of cities and human settlements in the 21st century. npj urban sustainability, 4(1): 29. doi:10.1038/s42949-024-00168-7. [PubMan] : Creutzig, F., Schmaus, A., Ayaragarnchanakul, E., Becker, S., Falchetta, G., Hu, J., Goletz, M., Guéret, A., Nagel, K., Schild, J., Schill, W.-P., Schlenther, T., & Molkenthin, N. (2024). Shared pooled mobility: expert review from nine disciplines and implications for an emerging transdisciplinary research agenda. Environmental research letters, 19(5): 053004. doi:10.1088/1748-9326/ad3cf5. [PubMan] : Bissel, M., & Becker, S. (2024). Can cargo bikes compete with cars? Cargo bike sharing users rate cargo bikes superior on most motives – Especially if they reduced car ownership. Transportation research. Part F, Traffic psychology and behaviour, 101, 218-235. doi:10.1016/j.trf.2023.12.018. [PubMan] : Becker, S., von Schneidemesser, D., Caseiro, A., Götting, K., Schmitz, S., & von Schneidemesser, E. (2022). Pop-up cycling infrastructure as a niche innovation for sustainable transportation in European cities: An inter- and transdisciplinary case study of Berlin. Sustainable cities and society: SCC, 87: 104168. doi:10.1016/j.scs.2022.104168. [PubMan] : Renn, O., Engels, A., Mack, B., Becker, S., & Camier, C. (2022). Will short-term behavior changes during the COVID-19 crisis evolve into low-carbon practices? GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society, 31(3), 158-166. doi:10.14512/gaia.31.3.6. [PubMan] : Becker, S., & Renn, O. (2022). Wissenschaftliche Politikberatung lehren und lernen. Workshop-Serie am Institut für transformative Nachhaltigkeitsforschung. GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society, 31(3), 178-181. doi:10.14512/gaia.31.3.9. [PubMan] : Becker, S., & Renn, O. (2022). Saving energy doesn't have to mean social imbalance - but we will need to change our habits. IASS Blog, 14.03.2022. [PubMan] : Becker, S., & Renn, O. (2022). Durch Verhaltensänderung Energie sparen – ohne soziale Schieflage. Tagesspiegel Background: Energie & Klima, 11. März 2022. [PubMan] : Jarass, J., Nähring, A., Merzoug, S., Becker, S., Götting, K., Kläver, A., & Czeh, A. (2021). Platz statt Kreuzung – Straßenraum neu denken: Mehr Aufenthaltsqualität im öffentlichen Raum als Treiber für die Verkehrswende. Internationales Verkehrswesen, 73(4), 18-22. [PubMan] : Becker, S., & Götting, K. (2021). Wege zu einem klimafreundlichen Mobilitätsverhalten. In P. Nanz, M. G. Lawrence, O. Renn, & J. Meyer (Eds.), Klimaschutz: Wissen und Handeln (pp. 61-75). Bonn: bpb, Bundeszentrale für politische Bildung. [PubMan] : Becker, S., & Sterz, A. (2021). Das Berliner Mobilitätsgesetz ist besser als sein Ruf. Der Tagesspiegel, 01.09.2021. [PubMan] : Becker, S., & Sterz, A. (2021). Drei Jahre Berliner Mobilitätsgesetz: Wie der institutionelle Umbau die Berliner Verwaltung handlungsfähig für die Umsetzung macht. Internationales Verkehrswesen, 73(3), 10-16. [PubMan] : Renn, O., Engels, A., Becker, S., Brandhorst, J., Camier, C., Mack, B., Neukirch, M., & Kraft, D.(2021). Verhaltensänderungen: Entwickeln sich kurzfristige Verhaltensänderungen während der Coronakrise zu nachhaltigen Verhaltensgewohnheiten? Bericht des Lenkungskreises der Wissenschaftsplattform Klimaschutz. Berlin: Wissenschaftsplattform Klimaschutz (WPKS). [PubMan] : Becker, S., Bögel, P., & Upham, P. (2021). The role of social identity in institutional work for sociotechnical transitions: The case of transport infrastructure in Berlin. Technological forecasting and social change: an international journal, 162: 120385. doi:10.1016/j.techfore.2020.120385. [PubMan] : Götting, K., & Becker, S. (2020). Reaktionen auf die Pop-Up-Radwege in Berlin. Ergebnisse einer explorativen Umfrage zur temporären Radinfrastruktur im Kontext der Covid-19 Pandemie. IASS Study. [PubMan] : Weiand, L., Schmitz, S., Becker, S., Niehoff, N., Schwartzbach, F., & von Schneidemesser, E. (2020). Erratum: Climate change and air pollution: the connection between traffic intervention policies and public acceptance in a local context 2019 Environ. Res. Lett. 14 085008. Environmental Research Letters, 14(11): 119601. doi:10.1088/1748-9326/ab3d81. [PubMan] : Renn, O., Becker, S., Gaschnig, H., Götting, K., Lilliestam, J., Schäuble, D., & Setton, D. (2019). Carbon Pricing for a Socially Just Energy Transition. IASS Policy Brief, 2019(10). [PubMan] : Verfuerth, C., Henn, L., & Becker, S. (2019). Is it up to them? Individual leverages for sufficiency. GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society, 28(4), 374-380. doi:10.14512/gaia.28.4.9. [PubMan] : Becker, S., & Renn, O. (2019). Wie aus dem „Klimapaket“ eine Klimawende wird. Tagesspiegel Background: Energie & Klima, 8. November 2019. [PubMan] : Renn, O., Becker, S., Gaschnig, H., Götting, K., Lilliestam, J., Schäuble, D., & Setton, D. (2019). CO2-Bepreisung für eine sozial gerechte Energiewende. IASS Policy Brief, 2019(6). [PubMan] : Schmitz, S., Becker, S., Weiand, L., Niehoff, N., Schwartzbach, F., & von Schneidemesser, E. (2019). Determinants of Public Acceptance for Traffic-Reducing Policies to Improve Urban Air Quality. Sustainability, 11(14): 3991. doi:10.3390/su11143991. [PubMan] : Weiand, L., Schmitz, S., Becker, S., Niehoff, N., Schwartzbach, F., & von Schneidemesser, E. (2019). Climate change and air pollution. The connection between traffic intervention policies and public acceptance in a local context. Environmental Research Letters, 14(8): 085008. doi:10.1088/1748-9326/ab299b. [PubMan]